Waarom adverteren op Google?

Veel bedrijven adverteren op Google, maar wat doet het precies voor jou als bedrijf en waarom zou je investeren in advertenties op Google? In deze blog vertellen wij jou meer over adverteren op Google en waarom je dit zou doen.

Wat is Google Ads?

Google Ads is het adverteren via Google, ook wel SEA (Search Engine Optimization) genoemd. In het Nederlands betekent dit zoekmachine adverteren, oftewel adverteren via Google. Het is een vorm van online marketing, waarbij je bepaalde plekken in de zoekmachine koopt en hiermee jouw doelgroep bereikt en naar jouw website trekt. Als je een Google Ads campagne opzet, betaal je niet voor het plaatsen van de advertentie, maar bijvoorbeeld voor het aantal klikken of telefoontjes naar jouw bedrijf. Het mooie aan Google Ads is, dat je ervoor kan zorgen dat wanneer mensen op zoek zijn naar een bepaalde term in Google, dat jouw advertentie dan tevoorschijn komt.

De voordelen van adverteren op Google

Maar waarom adverteren op Google? Er zijn een aantal voordelen verbonden aan het adverteren op Google:

  1. Je stimuleert hiermee meer website bezoeken/ winkelbezoeken of telefoontjes
    Doordat advertenties in Google bovenaan vertoond worden en je de juiste doelgroep bereikt, is de kans groot dat het klikken en zelfs winkelbezoeken of telefoontjes naar jouw bedrijf oplevert.
  2. Het kan waardevolle klanten opleveren
    De doelgroep die je bereikt met Google advertenties, zijn mensen die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst en dit kunnen waardevolle klanten zijn.
  3. Direct vindbaar in Google
    Het voordeel ten opzichte van andere vormen van online marketing, is dat je met een Google Ads campagne, meteen zichtbaar bent in Google.
  4. Je kan relatief snel resultaat zien
    Doordat de advertentie meteen zichtbaar en vindbaar is, kan je ook al snel resultaat zien.
  5. Het is mogelijk om de juiste doelgroep te bereiken
    Dankzij het instellen van de doelgroep op basis van interesses, locatie etc. kan je de juiste doelgroep bereiken.

 

Verschillende typen Google advertenties

Je kan jouw advertentie volledig zelf invullen en vormgeven, er zijn dan ook een aantal verschillende typen advertenties waar je uit kan kiezen. Twee bekende vormen van Google advertenties zijn:

  • Shopping advertenties:
    Dit zijn de advertenties, waarbij je producten ziet. Dit type advertentie is zeer geschikt voor webshops om producten uit te lichten.
  • Tekst advertenties:
    Tekst advertenties is meer geschikt voor bedrijven die diensten aanbieden. Denk bijvoorbeeld aan een online marketing bureau. Bij diensten heb je namelijk geen afbeeldingen/ foto’s om te tonen.

 

Google Ads uitbesteden

Wil jij Google Ads uitbesteden? Dan ben je bij DMS media aan het juiste adres. Wij zijn een online marketing bureau die jou kunnen helpen bij het genereren van meer online bekendheid en conversies. Ben jij benieuwd wat wij allemaal voor jou kunnen betekenen op het gebied van Google Ads? Bekijk dan onze SEA pagina.

Lees ook: Verschil tussen SEO en SEA

Ben jij benieuwd naar wat het verschil is tussen SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie en SEA? Lees dan de blog ‘Verschil tussen SEO en SEA’, hierin leggen wij het je allemaal uit.

SEO teksten laten schrijven

Ook interessant: Wat is recruitment marketing?

Meer weten over DMS Media?

085 06 08 631

contact@dmsmedia.nl

Onze Diensten

 

Content marketing

Content marketing

Google ads

Google Ads (SEA)

Wordpress specialist inhuren

Website laten maken

Recruitment marketing
Recruitment marketing
linkbuilding
Linkbuilding
Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie (SEO)