Content marketing fouten die je wilt vermijden

Content marketing is een krachtige tool om je eigen merk op te bouwen, betrokkenheid te creëren en leads te genereren. Maar net als bij elke (marketing) strategie, zijn er valkuilen die je moet vermijden om ervoor te zorgen dat je inspanningen vruchten afwerpen. In deze blog behandelen we veel voorkomende content marketing fouten die je wilt vermijden.

 

Waarom is content marketing belangrijk?

Content marketing speelt een cruciale rol in moderne marketingstrategieën. Door waardevolle en relevante inhoud te delen, kan je de bekendheid van jouw bedrijf vergroten. Consistente publicatie van hoogwaardige content helpt je bij het vestigen van jouw merk als een autoriteit binnen jouw vakgebied. Daarnaast kan de juiste content marketing ook de aandacht van je doelgroep trekken en dit moedigt interactie aan. Zo verhoog je de betrokkenheid op bijvoorbeeld social media.

De juiste content voorziet je doelgroep van waardevolle informatie en lost hun problemen op. Dit draagt bij aan het opbouwen en vertrouwen van geloofwaardigheid. Als mensen je merk als betrouwbaar beschouwen, zijn ze eerder geneigd om zaken met je te doen.

 

Content marketing fouten die je wilt vermijden

Vaak willen bedrijven content marketing toepassen, maar weten ze niet zo goed hoe ze de juiste strategie moeten toepassen. Het komt dan ook regelmatig voor dat bedrijven niet de resultaten behalen die ze willen. Wij hebben een aantal veelvoorkomende content marketing fouten die je wilt vermijden opgesomd.

Je verplaatst je niet in je doelgroep

Content maken zonder een duidelijk begrip van je doelgroep is als schieten in het donker. Het is van belang dat je voordat je begint met het delen van content, onderzoek hebt gedaan naar je doelgroep. Je wilt weten wat de interesses zijn, wat het probleem is waar ze tegenaan lopen en waar ze behoeften aan hebben. Je doet er goed aan om persona’s te creëren om gerichte en relevante content te kunnen maken die de doelgroep aanspreekt.

De doelstellingen zijn niet duidelijk gedefinieerd

Eén van de grootste fouten in content marketing is het niet van tevoren definiëren van duidelijke doelstellingen. Zonder eerst een helder doel te hebben, is het moeilijk om te weten wat voor strategie je moet toepassen en wat je hiervoor nodig hebt. Ook kan je hierdoor geen duidelijke resultaten meten. Stel daarom altijd een SMART (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdsgebonden) doelstelling op die aansluit bij je overkoepelende bedrijfsdoelstellingen.

Kwaliteit opofferen voor kwantiteit

Waar bedrijven ook wel eens de mist in gaan, is bij het soort content wat ze posten en hoe vaak ze dit doen. Het regelmatig posten van content is belangrijk, maar dit mag absoluut niet ten koste gaan van de kwaliteit. Slechte, niet-informatieve inhoud zal je publiek niet boeien en dit kan je geloofwaardigheid en betrouwbaarheid schaden. Focus op het leveren van waarde en zorge ervoor dat elk gepubliceerde stukje inhoud de moeite waard is.

 

Geen diversiteit in inhoud

Variatie is de sleutel tot boeiende content. Alleen blogposts publiceren is niet genoeg. Teveel herhaling van dezelfde soort inhoud kan leiden tot verveling en desinteresse bij het publiek. Een gebrek aan variatie kan resulteren in een afname van betrokkenheid en een lagere mate van interactie. Experimenteer met video’s, infographics, podcasts en andere inhoudstypen om een breder publiek aan te spreken. Diversiteit houdt je strategie fris en interessant. Diverse soorten inhoud kunnen verschillende marketingdoelen ondersteunen. Bijvoorbeeld, visuele inhoud kan effectief zijn om merkbekendheid te vergroten, terwijl diepgaande blogposts kunnen helpen bij het opbouwen van autoriteit op een bepaald gebied. Als je inhoud niet divers is, loop je het risico bepaalde doelen te missen.

 

 

Ook interessant:

 

Meer weten over DMS Media?

085 06 08 631

contact@dmsmedia.nl

Onze Diensten

 

Content marketing

Content marketing

Google ads

Google Ads (SEA)

Wordpress specialist inhuren

Website laten maken

Recruitment marketing
Recruitment marketing
linkbuilding
Linkbuilding
Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie (SEO)