Reclame maken voor je bedrijf

Alle bedrijven willen naamsbekendheid en om dit te laten groeien, ga je reclame maken voor je bedrijf. Maar wat voor reclame kies je, via welke kanalen ga je opereren en hoe pak je dit aan? Wij vertellen je er meer over in deze blog.

 

Waarom reclame maken voor je bedrijf?

Als je een bedrijf hebt, is het van belang dat je reclame maakt voor je bedrijf. Je doelgroep moet namelijk op de hoogte zijn van jouw bedrijf en de product(en) of de dienst(en) die je aanbiedt. Met promoties maak je jouw bedrijf, product of dienst bekend(er). Het doel van reclame is om herkenbaarheid te creëren en de doelgroep tot actie te laten overgaan.

Het heeft een bepaalde kracht en hoe vaker mensen blootgesteld worden aan een bepaalde reclame, hoe meer en beter het onthouden zal worden. Er zit natuurlijk wel een prijskaartje aan het maken van goede promotie, maar zie het als een investering, want dit kan je veel meer opleveren dan je denkt.

 

Het doel van reclame

Bij reclame draait het om het beïnvloeden van de ontvanger. Jij bent als bedrijf de zender en je wil de ontvanger overtuigen van een bepaald product/dienst. Het uiteindelijke doel kan per organisatie verschillen en daarom doe je er goed aan als je van tevoren reclamedoelstellingen voor je bedrijf vaststelt. Deze doelstellingen worden vaak uitgedrukt in kennis, houding en gedrag. Bij kennis gaat er erom dat de ontvanger bekend moet worden met hetgeen wat gepromoot wordt. Bij houding is het de bedoeling dat de ontvanger een positieve houding aanneemt ten opzichte van hetgeen wat gepromoot wordt. En bij gedrag is het de bedoeling dat er actie ondernomen wordt door de ontvanger, denk bijvoorbeeld aan overgaan tot een aankoop.

 

5 voordelen van reclame

Er zitten een hoop voordelen verbonden aan reclame, wij hebben 4 grote voordelen voor je op een rijtje gezet:

  1. Je onderscheidt jezelf van de concurrentie
    Met reclame onderscheid jij jezelf van de concurrenten, elk bedrijf doet dit op haar eigen manier en hiermee zorg je ervoor dat de ontvangers je herkennen en op den duur gaan onthouden.

 

  1. Het zorgt voor meer exposure
    De reclame zorgt voor exposure. (Je kan bij het opzetten van campagnes via social media kanalen of Google, een targetgroup/doelgroep instellen).
  2. Het helpt om meer klanten aan te trekken
    Doordat de promotie gezien wordt door een groep mensen, krijg je meer zichtbaarheid en naamsbekendheid, dit kan dus ook meer klanten trekken.
  3. Reclame is een vorm van entertainment
    Reclame is ook gewoon leuk om te zien. Zorg ervoor dat er in jouw promotie een stukje humor of herkenbaarheid zit. Men houdt van grappige video’s, foto’s en teksten. Daarnaast werkt inspelen op gevoel altijd goed.

 

Wat voor soort reclame

Voordat je reclame gaat maken, is het belangrijk dat je eerst nagaat en onderzoek doet naar waar jouw doelgroep vooral actief is. Via welke kanalen kan je je doelgroep het best bereiken? Welke kanalen passen bij jouw bedrijf en wat voor soort reclame sluit het best aan bij zowel het bedrijf als de doelgroep? Dit zijn allemaal vragen die je eerst beantwoord wilt hebben, voordat je investeert in reclame. Daarnaast is het budget natuurlijk ook een zeer belangrijk aspect. Als je een klein budget hebt, kies je niet voor een tv-commercial, maar zal je misschien eerder een promotie via social media overwegen.

 

Marketingbureau inschakelen

Niet elk bedrijf heeft een eigen marketingafdeling of de capaciteit om marketingactiviteiten zelf te bedenken en uit te voeren. In dit geval is het aan te raden om een (online) marketingbureau in te schakelen. Een marketingbureau zal samen met jou om de tafel zitten om je wensen en doelen te bespreken. Aan de hand hiervan zal het marketingbureau zelf een passende marketingstrategie bedenken en campagnes starten die aansluiten op de wensen, het budget en de doelgroep van het bedrijf. Wil jij graag reclame maken voor je bedrijf, maar weet je niet hoe je dit moet aanpakken? Neem dan contact met ons op, wij adviseren en helpen jou graag verder.

 

 

Ook interessant:

Mijn site is niet te vinden via Google

Wat is domain authority

Meer weten over DMS Media?

085 06 08 631

contact@dmsmedia.nl

Onze Diensten

 

Content marketing

Content marketing

Google ads

Google Ads (SEA)

Wordpress specialist inhuren

Website laten maken

Recruitment marketing
Recruitment marketing
linkbuilding
Linkbuilding
Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie (SEO)