Meer omzet genereren

Heb jij een bedrijf, zoals bijvoorbeeld een webwinkel, maar ben je nog niet helemaal tevreden met de omzet die je daarmee genereert? Dan doe je er goed aan om te investeren in online marketing. Ook zijn er genoeg manieren om je omzet te verhogen. In deze blog over meer omzet genereren vertellen wij je er meer over en geven we je tips.

 

Meer omzet genereren met online marketing

Als je een website hebt, kan online marketing niet ontbreken. Door middel van online marketing, kan je er namelijk voor zorgen dat je online beter vindbaar bent en hiermee vergoot je je bekendheid. Een betere online vindbaarheid, zal zorgen voor meer bezoekers op jouw website en hierdoor kan je ook meer leads en sales genereren. Maar welke vormen van online marketing zijn interessant voor jouw website/ webshop?

 

Zoekmachine optimalisatie

Onder SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie vallen alle werkzaamheden die je aan een website verricht om ervoor te zorgen dat de website hoger gaat scoren in zoekmachines zoals Google. Dit is een organische manier om een website online beter vindbaar te maken.

 

SEA

SEA staat voor ‘search engine advertising’, in tegenstelling tot SEO is dit een betaalde manier om zichtbaar te zijn in zoekmachines. Je adverteert via zoekmachines, dit zijn de advertenties die je bovenaan in Google ziet, wanneer je zoekt naar een bepaalde term.

 

5 tips om je omzet te verhogen

Er zijn een hoop manieren om meer omzet te genereren. Wij hebben een aantal tips voor jullie:

  1. Verruim de openingstijden van je winkel
    Indien je een fysieke winkel hebt, zijn daar ook openingstijden aan verbonden en niet elke winkel kan en mag elke dag tot laat open zijn. Daarom is het handig (indien je dit nog niet hebt), om ook online te opereren. Als je een webshop hebt, kan iedereen namelijk op elk gewenst moment iets bestellen en zo zitten de klanten dus niet verbonden aan vaste tijden.
  2. Leg de focus op bestaande klanten
    Bestaande klanten zijn essentieel en misschien wel het meest waardevol voor ondernemers. Een veelgemaakte fout is dat ondernemers zich te veel focussen op het werven van nieuwe klanten, in plaats van zich te focussen op de bestaande klanten. Het werven van een nieuwe klant kost namelijk 7x meer inzet, dan het behouden van een bestaande klant. En een huidige klant laten upsellen gaat in de meeste gevallen makkelijker dan een nieuwe klant binnenhalen.
  3. Verhoog de prijzen
    Het klinkt misschien makkelijker dan het is, maar met het verhogen van je prijzen, verhoog je natuurlijk ook je omzet. Hierbij is het wel belangrijk dat je het juiste moment uitkiest, probeer bijvoorbeeld je prijzen te verhogen in de zomer in plaats van in het nieuwe jaar. Aan het begin van een nieuw jaar, gaan namelijk al veel prijzen omhoog.
  4. Ga samenwerkingen aan
    Door samenwerkingen aan te gaan met andere ondernemers of bedrijven, krijg je meer bekendheid en je bundelt de krachten van 2 (of meer) ondernemers. Op deze manier wordt niet alleen jij, maar ook degene met wie je samenwerkt er beter van.
  5. Voorkom passiviteit
    Dit is misschien wel een van de belangrijkste tips, voorkom passiviteit. Als je niet regelmatig wat van je laat horen of zien, kan het zijn dat je vergeten wordt. Post dus regelmatig iets op de social media kanalen, adverteer via zoekmachines of social media kanalen en zorg ervoor dat de doelgroep regelmatig iets van jou als bedrijf langs ziet komen. Hiermee vergroot je ook de actieve merkbekendheid.

Over DMS media

Wil jij meer omzet genereren met jouw bedrijf? Dan raden we aan om te investeren in online marketing. Ben jij benieuwd wat wij hierin voor jou kunnen betekenen of wil je graag meer informatie over een of meerdere van onze diensten? Schroom niet en neem vrijblijvend contact met ons op.

Meer weten over DMS Media?

085 06 08 631

contact@dmsmedia.nl

Onze Diensten

 

Content marketing

Content marketing

Google ads

Google Ads (SEA)

Wordpress specialist inhuren

Website laten maken

Recruitment marketing
Recruitment marketing
linkbuilding
Linkbuilding
Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie (SEO)